Markkinoinnin, luovien alojen ja ICT-alan ammattiyhdistys tunnetaan nyt nimellä Digmarit ry.
Brändi- ja nimiuudistuksen tavoitteena on tehdä Digmarit ry:stä yhä tunnetumpi ja kiinnostavampi ammattiyhdistys. Yhdistys haluaa herättää keskustelua työelämän pelisäännöistä, nostaa edustamiensa alojen arvostusta sekä kasvattaa jäsentensä osaamista ja ammattiylpeyttä.
Nimenmuutokseen ryhdyttiin, sillä aiempi nimi viittasi yhdistyksen edustamiin ammattialoihin – virallinen nimi oli Digimedian, markkinointiviestinnän ja tietoalan ammattilaiset DigiMaMa ry. Nimi oli pitkä ja hankala myös asiapapereihin ja viranomaislomakkeisiin. DigiMaMa-nimi aiheutti lisäksi sekaannuksia, sillä siitä tuli joillekin mielikuva, että yhdistys olisi äitien asialla.
– Uusi nimi on samankaltainen kuin entinen, joten brändäystä ei tarvitse aloittaa aivan alusta. Nimi vie ajatukset oikeaan suuntaan, mutta ei itsessään tarkoita mitään. Yhdistyksen 50-vuotisjuhlat oli oiva tilaisuus päivittää sekä nimi että ilme, sanoo Digmarit ry:n puheenjohtaja Johanna Juntunen.
Digmarit ry on markkinoinnin, luovan alan ja ICT-alan ammattilaisten oma ammattiyhdistys. Digmarit ry on osa Toimihenkilöliitto Ertoa.
Lisätiedot:
Yhdistyksen puheenjohtaja Johanna Juntunen, p. 044 567 3006